onsdag 3. april 2013

Strikke design


Som første oppgave måtte vi lære oss hvordan skal vi strikke. 
Dette var noe nytt for meg pga. at jeg har aldri prøvd å strikke før , og hadde ikke peiling hvordan gjør man det.
Og da startet jeg å strikke prøvegreia :

Først la jeg opp 20 masker med grå bomull og strikket rett litt. Etter 15 ganger med rettstrikk begynte jeg med vrang. Jeg byttet farge til hvit og tok litt tynnere bomull og fortsatte og strikke litt vrang. Etter 4 ganger begynte jeg og blande teknikkene - en maske med vrang og en med rett osv.

Da jeg var ferdig med utprøvingen begynte jeg å strikke hovedproduktet mitt.
Jeg bestemte meg å strikke bikinitopp i rastafarger ( det betyr : grønt, rødt og gult )
og å hekle belter (bånd) som bikinitopp skal knyttes med.
Jeg brukte bare rettstrikk fordi det passet best.
Jeg startet med å legge opp 40 masker med grønt og fortsett med å strikke rett med å ta bort en maske etter  jeg byttet siden. Sånn fortsettet jeg til jeg hadde 1 maske pluss at jeg byttet farger inni mellom.

Resultater :

( bilder kommer snart )

Annet : 
Jeg var fornøyd med resultater. Jeg synes det er veldig vanskelig å strikke og det var ikke det beste oppgave jeg har fått, men jeg synes også det var veldig spennende å lære noe nytt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar