tirsdag 28. mai 2013

T-skjortetrykk, skrift


I denne oppgaven lærte vi oss om skrift - hva det egentlig er, historie, hvordan kan vi bruke skrift som inspirasjon til bildet.

Oppgaver vi fikk :

Del 1:
Bruk ulike papirtyper, redskaper og materialer til å skrive et valg ord/dikt mange ganger.
( Majuskler og  minuskler….. Vær utprøvende!!!
Del 2
Design av motiv til t-skjorte
Bruk kunnskap og erfaringer fra del 1 til å designe et bilde/motiv til t-skjorte. Her kan du bruke photoshop i deler av oppgaven, men ikke bare dette hjelpemidlet.

Kompetansemål vi hadde : 

  • visualisere egne ideer overfor kunder, brukere og andre medarbeidere
  • konkretisere og begrunne egen idé, egen arbeidsprosess og eget produkt.
  • bruke farger og formelementer i praktisk arbeid for å skape bestemte uttrykk i produkter
  • eksperimentere målrettet med teknikker, form, farge, materialer og redskaper
  • bruke digitale verktøy i praktisk arbeid med håndverksprodukter og tjenester

I del 2 valgt jeg å bruke skrift som kontur til 2 forskjellige bilder : 1. favoritt artisten min: Lauryn Hill . og 2. Marihuanna blad som er symbolen til reggae kultur.
Først tegnet jeg begge bilder på A3 arket, skannet til PC min og skrev ut på spesjelt papir vi brukt til å overføre bildet på klær.
JEg skrev også favoritttekstene mine fra Bob Marley sanger inn i håret på hovedbildet og og blad.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar