mandag 26. november 2012

En visuell fremstilling av et ordtak/utsagn


I denne oppgaven måtte vi bruke Adobe Photoshop som redskap og vi måtte jobbe med et ordtak på maks to setninger. Ordtaket kunne være humoristisk eller alvorspreget ... vi bestemte selv. Viktig var bare at ordtaket skal bety noe for oss.

Vi jobbet i A4-format (stående eller liggende).

Andre viktig ting var at ordtaket og bilde må være unik og vi må vise originalitet.

 Jeg konsentrerte meg på balanse og komposisjonen. Jeg valgte også en veldig viktig ordtak for meg:
'The music is all around us. All you have to do, is listen'.

Jeg brukte forskjellige bilder. Først fant jeg en gammen piano på nette, og da redigerte jeg den : byttet farge, jobbet litt med piano tastene slik at dem skal se 'gammel' og brukt ut, limte inn fugler fordi jeg synes at dem symbolisere frihet , og musikk er det rett og slett frihet for meg.
På slutten skrev jeg ordtaket mitt, forandret farger osv. på skrift og plasserte jeg den på bildet.


Slik ser ut resultater : 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar