mandag 19. november 2012

Stol

Som første oppgave fikk vi muligheter til å lage en stol .
Hvordan ser den ut - det bestemte vi sjøl om .
Temaet mitt : Afrikanske stoler.

Materialer jeg brukte : 
*Stol nr 1 : papir , maling , lim , saks
*Stol nr 2 : papir , fjær , lim , maling , saks

Metode :
Først tegnet jeg stolen på et hvit ark. Etterpå klipte jeg den og limte alle deler med hverandre. Jeg brukte ikke formen vi fikk fra lærer. Jeg forandret formen på ryggen og beiner slik at den blir ikke 'kjedelig' og typisk. Etter det malte jeg stolene mine, og på 'løve stolen' limte jeg fjær på sette og hale.

Første stolen symbolisere en afrikansk totem , totemet er plassert på ryggen. På sette kan du se 'rastafarger' (grønn, gul, rød).
Brunt farget på stolen min minne til en gammel stol som er laget av tre.









Andre har løvehodet på ryggen, er malt med sterke farger (oransje, rød, gul og svart).
Til sette limte jeg en hale for at det skal se ut enda mer som en løve.  Til hale og sette limte jeg også gule fjær for at det skal gi en følelsen som løve pels.





Annet :
Jeg er veldig fornøyd med resultater. Stoler er stabilt , stor veldig bra på bordet, farger og motiver ser ut slikt jeg ville dem skal se ut.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar