mandag 19. november 2012

Eske med dekor i collageteknikk


Som oppgave fikk vi å lage en eske som måtte være dekorert i collageteknikk.
Tema var årstidene, retninger og striper.

Collageteknikken går ut på å lime inn forskjellige materialer i det samme bildet.

Materialer som ble brukt :
*kartong
*lim
*tape
*silkepapir
*kniv
*linjal

Her ser dere mål til pappskrin.

Først måtte jeg måle riktig lengden på kartongen, tegne tynne linjer med blyant for å vite hvor skal jeg skare med kniv etterpå.

Etter jeg var ferdig , limte jeg alle deler med teip, sjekket om dem passer til hverandre.
Da tok jeg på lim og begynte å lime striper, firekanter osv. fra silkepapir.
Jeg bestemte å lage en eske i høst farger, derfor valgte jeg brunt og hvit silkepapir som var brukes i collageteknikk. Jeg brukte også fargerik stoff inn i esken og på kanter.

Resultat :






Annet : Jeg er veldig fornøyd med resultater og nå bruker jeg esken min hjemme som en plass hvor har jeg smykker, ringer, briller og ting som er lett å miste.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar